Wielu osób prowadzących własny biznes inwestycje w marketing traktuje, jako ostatni element rozwoju firmy. Często błędnie uważa się, że reklama to aspekt zarezerwowany dla dużych i prężnie działających korporacji. Nic bardziej mylnego, bo promocji potrzebuje każde przedsiębiorstwo niezależne od skali działalności. Jednak szczególnie uzależnione od działań marketingowych są biznesy e-commerce. Co jeśli, jednak nasze kampanie online nie przynoszą efektów?
Nie podejmuj pochopnych decyzji
W marketingu nie ma miejscu na impulsy. Dlatego zbyt pochopne wyciąganie wniosków i rezygnowanie z prowadzonych kampanii często jest poważnym błędem i prowadzi do przepalania budżetów. Jeśli nasza kampania nie przynosi rezultatów pomyślmy o tym, żeby ją inaczej zoptymalizować, zmienić ustawienia, ale nie wyłączać całkowicie. Być może warto przemyślenia są też kreacje graficzne – czasem wystarczy nieco zmienić ich layout, a działania stają się znacznie bardziej efektywne. Często przyczyną nieefektywnych działań reklamowych jest też źle oszacowany budżet. W działaniach w social mediach reklamować można się zaczynając od małych kwot, jednak zbyt symboliczne sumy nie pozwolą nam realnie oszacować skuteczności działań. Dlatego sumę, którą przeznaczamy na reklamy powinno się dostosować do wielkości naszego targetu i skal działalności.
Wyciągaj wnioski
Każda kolejna kampania online z pewnością będzie bardziej efektywna, jeśli te poprzednie zostaną przeanalizowane. Wyciągnięcie wniosków ze starych błędów pozwoli uniknąć ich w przyszłości. Ta zasada sprawdza się również w świcie reklamy internetowej, dlatego analiza również tych działań, które zakończyły się sukcesem jest ważnym aspektem działań reklamowych w e-commerce.
Nie zatrzymuj się
To, że jakieś działanie okazało się sukcesem, nie znaczy, że w przyszłości będzie równie efektywne. Dlatego nieustannie powinniśmy szukać nowych dróg pozyskiwania klientów. Pozwoli to nie tylko na dynamiczny rozwój, ale jednocześnie utrudni kopiowanie naszych działań przed konkurencyjne sklepy internetowe. Dlatego w marketingu online bądźmy nieco nieprzewidywalni i pozostańmy otwarci na nowe możliwości.
Najnowsze komentarze