Reklama w Internecie, a szczególnie reklama za pośrednictwem mediów społecznościowych stała się niezwykle istotnym elementem przyciągania klientów. Obecnym światem social mediów rządzi bezapelacyjnie Facebook, mimo że inne portale depczą mu po piętach. Nie wykorzystywanie jego potencjału w promocji firmy to tak naprawdę strzał w kolano. Chcesz dowiedzieć się, dlaczego oraz jak można wykorzystać możliwości, które daje nam Facebook? Zapraszamy do lektury!
Media społecznościowe a prowadzenie restauracji
Social media takie jak Facebook czy Instagram są aktualnie podstawowym miejscem dialogu między restauracją (lub innym lokalem gastronomicznym), a jej gośćmi. To często właśnie za ich pośrednictwem składane są wyrazy uznania, czy niezadowolenia. Ludzie poszukują tam również informacji na temat cen, godzin otwarcia, aktualnie obowiązującego menu czy możliwości zarezerwowania stolika. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby profil firmowy prowadzony był profesjonalnie, skutecznie i regularnie! Dowiedz się więc, jak zacząć prowadzenie fanpage’a restauracji i jak w maksymalnym stopniu wykorzystać jego potencjał.
Pierwsze kroki na portalu
Podstawowym krokiem jest oczywiście utworzenie firmowego konta na Facebooku. Nie warto z tym zwlekać. Wiele firm decyduje się na ten krok jeszcze przed oficjalnym otwarciem biznesu i jest to bardzo rozsądne posunięcie! Jeśli nie wiesz jak to zrobić to bez obaw — Facebook posiada poradnik, który krok po kroku opisuje proces zakładania biznesowego konta.
Od samego początku zacznij regularnie publikować. To klucz do sukcesu. Postaraj się wstawiać chociaż 3-4 posty w ciągu tygodnia. Prowadząc konto firmowe, nie obawiaj się krytyki czy interakcji z gośćmi restauracji. To właśnie szybkie reagowanie na feedback klientów i wchodzenie z nimi w dialog pozytywnie odbije się na wizerunku marki. Dlatego nie zostawiaj żadnych komentarzy bez odpowiedzi. Dziękuj grzecznie za pochlebne opinie, a to dych negatywnych zawsze się ustosunkuj. Możesz iść również o krok dalej i na przykład zaproponować niezadowolonym klientom rekompensatę w postaci darmowego posiłku czy rabatu. Na pewno zostanie to dobrze odebrane!
Dbaj o różnorodność
Użytkownicy nie lubią nudy i powtarzalności. Dlatego warto pomyśleć nad uatrakcyjnieniem firmowego fanpage’a. Wykorzystywanie ciekawych zdjęć i filmów to jedna z możliwości. Szczególnie te drugie są warte uwagi, ponieważ aktualnie Facebook zdecydowanie bardziej promuje treści wideo, przez co mają one dużo większe zasięgi niż zdjęcia. Istotnym aspektem jest tutaj kreatywność! Pokaż klientom, jak działa firma od wewnątrz — takie kulisy pracy i codzienne zmagania pracowników bardzo przyciągają uwagę gości! Pamiętaj, tylko by nie przesadzić z długością nagrania.
Wykorzystaj reklamę na Facebooku
Prócz standardowego prowadzenia profilu, które samo w sobie działa już doskonale jako promocja firmy, warto pomyśleć o wykorzystaniu z reklam, które oferuje Facebook Ads. Możliwości są duże, ponieważ można zdecydować się między innymi na promocję skierowaną na konwersję, zasięg czy zdobycie nowych polubień. Budżet takiej reklamy oczywiście zależy całkowicie od Ciebie — możesz zacząć od niskich kwot i stopniowo je powiększać, gdy zobaczysz efekty. W każdym razie to rozwiązanie może przełożyć się na naprawdę sporą liczbę nowych klientów.
Organizuj wydarzenia!
Promowanie swojego lokalu poprzez zakładanie wydarzeń na Facebooku to coraz popularniejsze posunięcie i zarazem jeden z lepszych pomysłów na marketing. Pozwala to na gromadzenie zaangażowanej społeczności i budowanie z nimi relacji, a jednocześnie docieranie do nowych osób za pośrednictwem powiadomień, które wyświetlają się na portalu, gdy ktoś zgłosi chęć udziału w wydarzeniu. Pomysłów na eventy jest mnóstwo. Mogą to być spotkania tematyczne, związanie z menu restauracji czy też huczne imprezy z okazji rocznicy otwarcia lokalu.
Najnowsze komentarze