Mówi się, pozycjonowanie to jeden z najtańszych sposobów na promocję firmy w internecie. Pozycjonowanie w Google Maps daje dodatkowe możliwości na pozyskiwanie klientów, dzięki oznaczeniu lokalizacji biznesu. Zalet, jakie niesie pozycjonowanie w Google Maps, jest znacznie więcej niż tylko ta, że ktoś może odnaleźć naszą firmę na podstawie poszukiwań miejsc w okolicy. Odpowiednia optymalizacja tego narzędzia jest w stanie wygenerować spory ruch na stronie, to zaś w większości przypadków przekłada się na wzrost sprzedaży. Wydaje się, że pozycjonowanie w Google Maps to doskonały pomysł na działania marketingowe dla każdego rodzaju przedsiębiorstwa i może stanowić dobre uzupełnienie podczas wdrażania innych strategii marketingowych.
Siła Google Maps w biznesie
Każdy z nas najprawdopodobniej korzystał kiedyś z map udostępnianych przez Google. Chociażby do wyznaczania trasy i nawigacji podczas podróży, ale też do wyszukiwania interesujących nas miejsc, takich jak najbliższy salon fryzjerski, sklep z odzieżą sportową czy wegańską restaurację. Pozycjonowanie w Google Maps okazuje się wtedy bardzo istotne. Dzięki niemu jesteśmy w stanie znaleźć przydatne miejsce, dowiedzieć się kilku istotnych szczegółów o jego funkcjonowaniu, a także dotrzeć na miejsce, korzystając z opcji wyznaczania trasy. Pozycjonowanie w Google Maps to wręcz obowiązkowy punkt na marketingowej liście to-do dla małych przedsiębiorstw.
Pozycjonowanie Google Maps – o czym należy pamiętać?
Pozycjonowanie w Google Maps może przynosić rzeczywiste korzyści, jeśli odpowiednio zadbamy o poszczególne elementy tego procesu. Zasadniczo nazwa „pozycjonowanie w Google Maps” jest pewnym skrótem myślowym. Głównie chodzi o optymalizację wcześniej przygotowanej wizytówki Google. Aby wizytówka firmy spełniała swoją funkcję, powinna zawierać wyłącznie prawdziwe informacje. Należy czuwać nad danymi dotyczącymi godzin otwarcia, dokładnego adresu, aktualnymi danymi do kontaktu, takimi jak adres e-mail, czy numer telefonu. Osoba, która jeśli nawet będzie zainteresowana naszą ofertą, a w Google znajdzie niepoprawny numer albo pojedzie pod zły adres, raczej dobrego zdania o firmie nie będzie miała i nie podejmie dalszych kroków, by znaleźć firmę lub chociaż poprawny kontakt.
Wpływ opinii klientów na pozycjonowanie w Google Maps
Niebywały wpływ na pozycjonowanie w Google Maps, oprócz podstawowych danych, mają także opinie klientów oraz grafiki lub zdjęcia, które wyświetlają się przy wizytówce. Zatem realne przełożenie na wyższą pozycję w Google Maps mogą być prośby skierowane do dotychczasowych klientów o wystawienie pozytywnej opinii w sieci. Pamiętajmy, że za dobrą opinią zawsze powinna iść dobra jakość produktów lub usług, które oferujemy. Bez tego trudno zbudować biznes, któremu ludzie w pełni zaufają. Wysoka jakość musi wyróżniać także wszelkie fotografie i grafiki, które powiązane są z naszą firmą.
Najnowsze komentarze