Opisane? Sprzedane! Krótka opowieść o tym po co inwestować w opisy produktów

Sprzedaż zaczyna się od słowa? W pewnym sensie tak! Właśnie opisy produktów wbrew powszechnej opinii odgrywają istotną rolę w budowaniu procesu transakcyjnego. Po co właściwie tworzyć content w obrębie karty produktu? I jak opisywać produkty, żeby zarabiać? Mamy kilka cennych wskazówek na temat treści w sklepie online.

Po co opisy produktów w sklepie online?

Przede wszystkim są one namiastką kontaktu ze sprzedawcą. W sprzedaży offline o produktach zwykle opowiada nam sympatyczny ekspedient ze sporym zapleczem wiedzy merytorycznej. W sklepie online nie zawsze mamy możliwość bezpośredniego kontaktu z działem obsługi klienta. Dlatego tak istotną rolę odgrywa tutaj opis proponowanego towaru łączący w sobie dane techniczne z unikalnymi cechami produktu i walorami użytkowymi. Może to być istotny bodziec nakłaniający odbiorcę do finalizacji procesu zakupowego. Opisy pełnią też istotną rolę pod kątem pozycjonowania witryny. Odpowiednio nasycone frazami kluczowymi treści pozwolą na lepszą widoczność danej podstrony w wynikach organicznych. Pozwala to nie tylko na lepszą widoczność naszego sklepu online, ale istotnie zwiększa to też współczynnik konwersji, bowiem słowa kluczowe są zwykle ściśle związane z hasłami wpisywanymi przez użytkowników w wyszukiwarkę. Obudowane treścią towary zwykle cieszą się też większym zaufaniem klientów, dzięki czemu chętniej finalizują oni zakupy.

Jak tworzyć opisy produktów?

Opisy pełnią ważną rolę w rozwoju witryny e-commerce, jednak pod warunkiem, że spełniają pewne surowe kryteria. Jak tworzyć wartościowe treści?

Przede wszystkim powinniśmy zadbać o poprawność fleksyjną, ortograficzną i interpunkcyjną. Bowiem tylko poprawne opisy będą uznawane za wiarygodne. Ponadto warto nasycić content wybranymi we współpracy z agencją SEO frazami kluczowymi.  Pozwoli to zwiększyć ruch organiczny, a zarazem wpłynie na rozwój naszego e-sklepu. Ponadto opisy powinny zawierać również informacje dotyczące unikalnych cech produktu. Dzięki temu odbiorca zapoznając się z treścią na podstronie towaru, będzie miał o nim pełną wiedzę. Warto również, żeby nasze treści były pisane w sposób lekki i ciekawy przy zastosowaniu elementów storytellingu, co zwiększy zaangażowanie userów w obrębie strony www.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]