Chociaż termin content marketingu nie jest nowy – funkcjonuje już od bez mała dwudziestu lat – to dopiero kilka lat temu stał się bardzo powszechny. Po polsku można przetłumaczyć to jako marketing treści i jest to bardzo bliskie tłumaczeniu. Content marketing to bowiem strategia przyciągania klientów w świecie online za pomocą wartościowych, cennych treści. Dowiedz się, jakie są najbardziej popularne formy content marketingu.
-
Poradniki
Poradniki to świetny sposób na przyciągnięcie ludzi na swoją stronę a zarazem zareklamowanie swoich usług i produktów. Powinny być jednak maksymalnie rzetelne, konkretne i bardzo dobrze przygotowane na poziomie merytorycznym. Poradniki pomagają kreować Cię jako specjalistę w danej dziedzinie. A łatka autorytetu świetnie przyciąga klientów i ociepla wizerunek firmy.
-
Infografiki
Infografiki to prosta prezentacja danych i informacji w formie wizualnej. Ma wiele zalet. Pozwala w ciekawy sposób ująć mało ciekawą treść, może być łatwiej szerowana i przesyłana, a także łatwiej zapamiętujemy to, co widzimy, niż to co czytamy. Dlatego też obrendowane infografiki to strzał w dziesiątkę.
-
Listy
Artykuły typu listy i wypunktowania zawsze trafiają w punkt. Teksty przedstawiające zbiór rozwiązań lub zestawienia rożnych możliwości są bardzo lubiane przez czytelników i uważane przez nich za najbardziej atrakcyjne. Dlaczego? Przystępne w formie, bardzo konkretne, dają odpowiedzi na ważne pytania. Na dodatek nie wymagają czytania całego tekstu, by móc znaleźć przydatne informacje. Cieszą się naprawdę ogromnym powodzeniem.
-
Newslettery i e-mailingi
Newslettery i e-mailingi to treści, które cyklicznie są wysyłane do bazy subskrybentów i osób, które zostawiły swój adres email na twojej stronie. Mogą mieć postać tekstową lub graficzną i są podsumowaniem tego, co teraz dzieje się w twojej branży, jak zmieniły się twoje usługi i tym podobne. Taka wiadomość e-mail może być dobrym sposobem na przypomnienie o sobie starym klientom lub zainteresowanie nowymi produktami/usługami nowe osoby.
-
White paper
White paper czasami przyrównywany jest do ebooków, ale różni się od nich formą i długością. To najczęściej kilka, maksymalnie kilkanaście stron porządnego, merytorycznego i wartościowego tekstu, który dotyczy wyłącznie jednego zagadnienia. Udostępnia się go w formie PDF do ściągnięcia lub wydrukowania. White paper często stosuje się jako gratis dla klientów, by poznały twój sposób działania lub by zachęcić ich do pogłębiania wiedzy lub zakupu twoich produktów. To tylko element początkowy, ale bardzo wartościowy, który w wielu branżach (zwłaszcza szkoleniowych i niektórych sklepach) świetnie się sprawdza.
-
E-booki
E-booki to nieco inna forma. Przede wszystkim objętość sięga około 40-60 stron, co już pozwala na poruszenie wszystkich aspektów danego tematu i zwrócenie uwagi na przedmiot dyskusji z wielu perspektyw. E-booki mogą być napisane lżejszym językiem niż whitepaper. Dzięki temu przyjemniej się je czyta i są po prostu bardziej atrakcyjne. Treść może być bogato ilustrowana, więc jest także wizualnie ciekawsza. E-booki można sprzedawać jako osobny produkt lub mogą służyć właśnie jako gratisy – sposób na zainteresowanie klientów twoją branżą lub innymi produktami tego rodzaju. Oczywiście to także sposób na wykreowanie ciebie jako autorytetu w branży.
-
Teksty case study
Case study, czyli opis przypadku, to oparty na faktach, dobrze przygotowany opis projektu z perspektywy klienta. To także świetny sposób na przedstawienie korzyści, jakie daje klientom zastosowanie twoich projektów lub usług. Case study może mieć formę standardowego artykułu lub story tellingu. Wykorzystanie tej techniki pomaga wzbudzić zaufanie do firmy, a także podnosi twoją wiarygodność. Przydadzą się cytaty z wypowiedzi zadowolonych klientów lub wręcz screeny korespondencji z nimi. To wzbudza maksymalne zaufanie.
-
Webinaria
Webinaria, czyli prezentacja na żywo lub do pobrania to także jeden ze sposobów budowania autorytetu marki. Najczęściej służą jako próbka twoich umiejętności, mogą być sposobem na przedstawienie wykorzystania twoich usług lub produktów. Możliwości jest mnóstwo, a multiumedialna forma przedstawienia danych jest bardzo atrakcyjna dla wszystkich. Dlatego też webinaria cieszą się coraz większym powodzeniem.
Najnowsze komentarze