Mało kogo cieszy telefon od pani z banku lub pana z firmy ubezpieczeniowej. A mimo to marketing telefoniczny ma się dobrze. Dlaczego? Bo czasem marketing telefoniczny kończy się podpisaniem umowy.
Statystyki na temat marketingu telefonicznego
Telemarketing nie we wszystkich branżach jest skuteczny. Trzeba też powiedzieć wprost, że to zajęcie dla wytrwałych i cierpliwych. Amerykańskie Centrum Kellera przeprowadziło badania nad tzw. cald callingiem w branży nieruchomości.
- Po zadzwonieniu do 62654 potencjalnych klientów tylko 28 proc. z nich podniosło słuchawkę.
- 19 osób zgodziło się na spotkanie, a 11 osób poleciło kogoś, komu potrzebny był agent nieruchomości.
- Na jedno spotkanie przypadło 7,5 godziny spędzone na dzwonieniu.
Nawet zwolennicy tej metody komunikacji twierdzą, że skuteczność wynosi ok. 2 proc. Wnioski te potwierdza dość duża rotacja i mała satysfakcja z pracy w call-centers. Mimo wszystko w odniesieniu do niewielkich kosztów telemarketingu to może się opłacać, gdy na szali jest sprzedaż drogiego mieszkania czy kredytu.
Telemarketing czy SMS-y?
Jeśli nie możesz przekonać się do marketingu przez telefon, wykorzystaj SMS-y. O ile Twoi klienci zgodzili się na wpisanie numeru do bazy, możesz ich w ten sposób informować o promocjach i wydarzeniach.
Tak reklamują się restauracje, kluby fitness i drogerie. Takie kampanie możesz automatyzować, dzięki czemu wystarczy raz wprowadzić wiadomość do systemu, który zajmie się jej wysyłką w odpowiednim czasie.
SMS-y marketingowe możesz też personalizować, by np. przypominały o wizycie czy końcu umowy. W natłoku codziennych zajęć wiele osób z wdzięcznością przyjmuje powiadomienia, które nie pozwalają zapomnieć o terminie ubezpieczenia samochodu czy wizyty lekarskiej.
Ułatw klientom kontakt telefoniczny
Czy wiesz, że większość pizzerii nadal przyjmuje 70 proc. swoich zamówień przez telefon? W innych branżach też można zamówić usługi on-line, a jednak klienci wolą się upewnić i porozmawiać z kimś z obsługi osobiście. Dlaczego? Nic nie zastąpi kontaktu osobistego – zamiast pisać maile, można w kilka sekund dowiedzieć się wszystkiego przez telefon. Ułatw swoim klientom kontakt telefoniczny:
- zamieść aktualny numer w wizytówce Google i w mediach społecznościowych,
- wykorzystaj na Facebooku przycisk „zadzwoń teraz”,
- ustaw swój numer w opisie lub tytule swojej witryny. Czy wiesz, że klienci coraz częściej nawet nie wchodzą na strony, tylko skanują wzrokiem wyniki wyszukiwań? Jeśli trzeba długo szukać na stronie Twoich konkurentów numeru, a Twój jest widoczny już z pozycji wyszukiwarki, to klienci będą dzwonić do Ciebie.
- Czy klienci ciągle do Ciebie piszą lub dzwonią z tym samym pytaniem? Ustaw odpowiedź na nie jako automatyczną sekretarkę. Np. dla lokali często jest to informacja o godzinach i dniach otwarcia.
- Poproś agencję, która zajmuje się Twoją stroną, by numer na Twojej stronie internetowej był interaktywny, to znaczy, by dało się od razu zadzwonić po naciśnięciu na numer. Alternatywnie: ustaw przycisk „zadzwoń!” na swojej stronie.
Wszystkie powyższe działania zajmą Ci chwilę, a dzięki nim Twoi klienci nie będą musieli zastanawiać się, jaki jest Twój numer i chętnie z niego skorzystają.
Najnowsze komentarze