LinkedIn jest bardzo szybko rozwijającą się siecią skupiającą profesjonalistów. Jest to też dobre miejsce na wypromowanie niejednej firmy. W ten sposób zwiększyć można sprzedaż swoich usług czy produktów. Jak wygląda w praktyce marketing na LinkedIn?
Czym w zasadzie jest LinkedIn?
LinkedIn wyróżnia się mocno na tle innych social mediów. Przede wszystkim powstał w celu umożliwienia stworzenia wartościowej sieci kontaktów specjalistom. Początkowo LinkedIn służył do poszukiwania pracy, ale z czasem przekształcił się w sieć społecznościową, która pozwala na budowanie marki osobistej. Mimo to wciąż pozwala też na nawiązywanie kontaktów – specjalistów ze specjalistami, pracodawców z potencjalnymi pracownikami czy marek z klientami.
Na LinkedIn trzeba jednak działać ostrożnie. Na Facebooku czy Instagramie działania reklamowa są normą, ale w tym przypadku bezpośrednia sprzedaż nie ma sensu. Należy raczej koncentrować się na nawiązywaniu relacji niż na dokonywaniu konwersji. W tym celu użytkownikom trzeba dostarczać ciekawe i wartościowe treści.
Marketing na LinkedIn
Content na LinkedIn powinien być bardzo dobrze przemyślany i użyteczny. Najlepiej, gdy swoim nazwiskiem firmuje go ekspert w danej dziedzinie. Co więcej, warto nie tylko tworzyć wartościowe treści (teksty, filmy video, infografiki), ale i angażować się w branżowe dyskusje. Oczywiście o ile w danym temacie ma się coś interesującego do powiedzenia.
Firmy często wykorzystują LinkedIn do działań content marketingowych poprzez prezentację nowych pracowników itd. Platforma jest też doskonałym miejscem do prowadzenia działań tzw. lead generation. Proces zbierania leadów może się odbywać na dwa różne sposoby. Pierwszym jest wykorzystaniem osobistej sieci kontaktów pracownika firmy. Drugi polega na wykorzystaniu płatnych form reklamy. To oznacza jednak większe koszty i sporo pracy.
Formy reklamy na LinkedIn
Okazuje się, że reklama na LinkedIn ma różne oblicza. Pierwszym rozwiązaniem są posty sponsorowane publikowane na profilu, które za dodatkową opłatą docierają do większej liczby osób. W ten sposób można skutecznie przekierować ruch na stronę czy blog firmowy. Na LinkedIn wykorzystać można również spersonalizowane wiadomości, które trafiają bezpośrednio do skrzynek odbiorczych użytkowników serwisu. Również i tak można zwiększyć liczbę klientów i ich zaangażowanie. Standardowa wiadomość składa się z przywitania, wezwania do działania CTA i treści. W tym przypadku płaci się na ogół za każdą dostarczoną wiadomość.
Warto wspomnieć też o reklamach tekstowych, które przypominają standardowe reklamy wyszukiwarkowe. Są one rozliczane w modelu CPC bądź CPM. To dobry wybór, gdy kampania reklamowa ma ruszyć szybko i być prosta w obsłudze. Jest to skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki na rynku.
Jakie jeszcze formy reklamy spotkać można na LinkedIn?
Dużą popularnością cieszą się także spersonalizowane reklam dynamiczne. Wyróżnia się w tym przypadku spotlight ads i follower ads. Stanowią one skuteczny sposób na zwiększenie ruchu na stronie firmowej, bo wykorzystują przekaz mocno spersonalizowany. Oprócz tego warto wspomnieć o formularzach lead generation, które wyglądają podobnie do postów sponsorowanych oraz o display premium. Nie są one jednak już tak popularne.
Najnowsze komentarze