Konkursy to niezwykle atrakcyjna forma komunikacji z potencjalnymi klientami, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Uwielbiamy wygrywać, więc nawet drobna forma rywalizacji jest doskonałym sposobem na budowanie konsumenckich relacji i wzbudzenia zainteresowania marką. Jednak jeśli chcemy, by tego typu inicjatywy były efektywne, musimy zbudować je w oparciu o wiedzę marketingową i kreatywny pomysł.
Zorganizowanie pomysłowego konkursu z atrakcyjną nagrodą to doskonały sposób na to, żeby zaktywizować użytkowników odwiedzających naszą stronę lub profil w social mediach. Co do tego nie ma żadnej wątpliwości. Pamiętajmy, że tego typu zabawę powinniśmy oprzeć na przejrzystym regulaminie sprawdzonym przez prawnika oraz jasnych i uczciwych zasadach. Pamiętajmy też o tym, żeby opracować zasady rywalizacji w ten sposób, żeby uniknąć loterii opartej na losowym wyłonieniu zwycięzców, bowiem wówczas nasza inicjatywa podlegała będzie pod ustawę o grach hazardowych i zmuszeni będziemy spełnić surowe kryteria prawne. Organizacja konkursu w ujęciu formalnym jest mniej złożona. Nie potrzebujemy specjalnych zezwoleń, a jego założenia opiera się na przepisach Kodeksu Cywilnego.
Dlaczego warto organizować konkursy marketingowe?
Przede wszystkim ,dlatego podnosimy zaangażowanie klientów, wpływając tym samym na decyzje zakupowe. Ponadto drobne zabawy z rywalizacją w tle pozwolą rozbudzić zainteresowanie marką i wejść w interakcje z potencjalnymi klientami. Konkursy to też świetny sposób, żeby zwiększyć zasięgi w mediach społecznościowych i ruch na stronie. Użytkownicy uwielbiają walczyć o nagrody, więc tego typu inicjatywy mogą okazać się świetnym narzędziem marketingowym. Pod warunkiem, że ich organizację oprzemy na dobrze przemyślanym planie i sprawdzonym pod kątem prawym regulaminie.
Najnowsze komentarze