Co powinna uwzględniać kampania wizerunkowa dla dewelopera?

Wizerunek firmy jest istotnym czynnikiem, wpływającym nie tylko na skłonność do skorzystania oferowanych przez nią usług, ale również na decyzję o podjęciu pracy w danej organizacji. Stanowi zbiór subiektywnych skojarzeń oraz wyobrażeń odbiorców na temat firmy lub produktu. Kampanie wizerunkowe stanowią istotną część działań budujących wizerunek firmy i w przeciwieństwie do innych narzędzi, mogą w sposób bezpośredni przekazywać informacje i komunikować wartości, które marka chce przekazać. Jak przeprowadzić profesjonalną kampanię dla dewelopera? Co takie działania powinny uwzględniać i o czym nie można zapomnieć?

Kampania wizerunkowa – czym się charakteryzuje?

Kampania to celowo zaplanowany zestaw działań skierowanych do odpowiednio dobranej grupy docelowej za pośrednictwem mediów, by osiągnąć zamierzone cele. W przypadku kampanii wizerunkowych nie chodzi o bezpośrednie zwiększenie sprzedaży produktów lub usług. Obejmują one różnorodne działania podejmowane przez firmę w celu poprawy lub budowy określonego, wizerunku. Mają za zadanie utworzyć i utrwalić w umysłach konsumentów fakt istnienia firmy i jej pozytywny wizerunek. Wszystkie kampanie wizerunkowe dążą do osiągnięcia także efektu AIDA SR, czyli zwrócenia uwagi, wywołania zainteresowania, chęci posiadania produktu, satysfakcji i dokonania zakupu. Należy mieć jednak świadomość, że praca nad wizerunkiem to proces długotrwały. Tego typu działania są szczególnie docenianie, w przypadku dużej konkurencji w branży, ponieważ w przypadku dużego wyboru produktów i usług w podobnych cenach, klienci często dokonują wyboru na podstawie marki i reputacji firmy.

Jak reklamować usługi deweloperskie i zapewnić firmie pozytywny wizerunek?

Branża budowlana w naszym kraju aktualnie przeżywa duży rozkwit. Buduje się coraz więcej, a dodatkowo istnieje spore zainteresowanie kupnem mieszkań. Niestety to wszystko związane jest również ze sporą konkurencją wśród deweloperów. Jeśli zależy nam na wybiciu się wśród istniejących ofert to poza promowaniem konkretnych nieruchomości, istotne jest budowanie świadomości marki. Warto zacząć od ustalenia celu działań promocyjnych oraz scharakteryzowanie grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. To umożliwi odpowiednie dostosowanie kampanii do celów i pomoże w ich szybszym osiągnięciu.

Promowanie usług deweloperskich w sieci i social mediach

Korzystny wpływ na sprzedaż oraz wizerunek firmy mogą mieć profile prowadzone w mediach społecznościowych. Są one jednym z najważniejszych kanałów komunikacji i nie powinno ich zabraknąć w kampanii wizerunkowej. Zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie czy Twitterze można budować zaufanie do marki oraz wskazywać potencjalne korzyści z zakupu danej nieruchomości. Istotnym czynnikiem tego rodzaju działań jest wykorzystanie wysokiej jakości zdjęć i obrazów. Jeśli inwestycja developera jest już ukończona, to warto postawić na ciekawe ujęcia budynków. Natomiast w przypadku inwestycji w trakcie budowy można wykorzystać fotorealistyczne wizualizacje wykonane na podstawie projektów. Takie wirtualne obiekty można również osadzić na zdjęciach prawdziwego tła nieruchomości.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]