Internet od lat zmienia swoje funkcje. Z tej informacyjnej staje się coraz częściej nie tylko miejscem spotkań, ale też zakupów. Chętnie czerpią z tego biznesy e-commerce przemycając kampanie sprzedażowe w miejscach potencjalnie pełniących odmienne role. Tym tropem media społecznościowe kojarzone przede wszystkim z rozrywką, dzisiaj stały się również platformą handlową. Zastanawiacie się, jak przekonać przeciętnego użytkownika Instagrama do zakupów w Waszym sklepie. Mamy dla Was kilka podpowiedzi!
Inspiruj, zachęcaj, opowiadaj
Atrakcyjne zarówno pod względem merytorycznym, jak i wizualnym posty potrafią wpływać na wyobraźnię ,a tym samym zachęcać do zakupów. Dlatego planując strategię contentową warto wykorzystywać najnowsze techniki marketingowe, dzięki którym Wasi followersi coraz częściej będą dokonywali zakupów. Nie warto jednak w komunikacji stawiać cel sprzedażowy, jako nadrzędny. Pamiętajmy o tym, żeby najpierw zbudować społeczność, a dopiero później stymulować klientów do zakupów. Oczywiście w przypadku klasycznych publikacji, a nie płatnych kampanii, które mają zwykle inne funkcje niż posty na wallu.
Bądź w ciągłym kontakcie
Wbrew pozorom narzędzia takie, jak stories, które w pierwotnym założeniu nie miały stanowić elementów procesu sprzedażowego, świetnie sprawdzają się w tej funkcji. Garściami czerpią z tego sklepy online, które publikując atrakcyjne treści w ramach stories podsycają zainteresowanie. Dlatego wykorzystuj ten element instagramowej strategii i sprzedawaj przez relacje!
Siła polecenia
Celem Instagrama jest przede wszystkim inspirowanie za pomocą obrazów, dlatego w przypadku tego medium warto korzystać ze współpracy z liderami opinii. Inflencerzy skutecznie pomogą nam rozwinąć biznes online promując nasz produkt, zwiększając zaufanie do marki i budując wokół niej zaangażowaną społeczność. Pamiętajmy, jednak by tego typu inicjatywy miały jasno określone cele oraz były precyzyjnie targetowane do określonej grupy odbiorców. Pozwoli to uniknąć wpadek, które zdarzały się nawet największym sklepom online w kontekście pracy z influencerami.
Dedykowane oferty
Warto, żeby Wasi follwersi poczuli się wyróżnieni, dlatego warto opracować akcje i inicjatywy dedykowane tylko użytkownikom Instagrama. Unikalne promocje, kolekcja dedykowana tylko Waszej social mediowej społeczności? Propozycji jest wiele, dzięki którym odbiorcy poczują się wyróżnieni, a Wasz kanał będzie nie tylko miejscem budowania społeczności, ale również platformą sprzedażową.
Najnowsze komentarze