Social media to dla wielu firm, także tych mniejszych, najlepszy kanał pozyskiwania nowych klientów. Dobrze prowadzony profil może być kluczowym wsparciem marketingowym w czasie wprowadzania na rynek nowych usług i produktów. Ty też tak możesz. Zdobywanie nowych klientów w SM nie jest wcale takie trudne.
Celuj w swoją grupę
Social Media, takie jak Facebook, Twitter czy Instagram dają jedną i w zasadzie jedyną możliwość skierowania reklamy dokładnie do osób, które mogą być nią zainteresowani. Należy pamiętać, że social media to prawdziwa skarbnica danych o wielu osobach. Dlatego w tych serwisach możesz ustawić reklamę tak, by docierała do twojego targetu – osób, które są w kręgu twoich potencjalnych odbiorców. To znacznie zwiększa szanse na to, że któraś z tych osób się zainteresuje twoją ofertą.
Możesz także dowiedzieć się o nich jak najwięcej. Dzięki zaawansowanym opcjom analitycznym możesz znaleźć informacje o płci, wieku i miejscu zamieszkania twoich fanów. W ten sposób możesz tworzyć treści, które dla nich będą najbardziej interesujące. I będzie łatwiej ci ich wyszukać.
Wyszukuj swoich klientów
Marketing szeptany na forach to już przeszłość. Dlaczego? Ponieważ fora „przeniosły się” do grup na Facebooku. To miejsce, gdzie powstają tysiące społeczności, zrzeszających osoby, które interesują się konkretnymi zagadnieniami. Właśnie w taki sposób możesz wyszukiwać swoich klientów. Większość otwartych grup tematycznych nie ma nic przeciwko wstawianiu linków. Możesz także podziałać jako osoba prywatna i rozreklamować swoje usługi w inny sposób.
Media społecznościowe to miejsce, gdzie możesz wyjść naprzeciw swoim nowym klientom. Możesz ich po prostu aktywnie szukać w miejscach, gdzie jest ich najwięcej. Na Facebooku znajduje się mnóstwo grup dla osób poszukujących konkretnych usług. Tam najłatwiej możesz się zareklamować, po prostu w komentarzu umieszczając kilka słów powitania i link do swojej strony czy portfolio.
Dobrze wybierz kanał
Ważnym elementem jest dobre dostosowanie kanału do branży. W zależności od tego, jakie treści zamierzasz udostępniać, taki portal społeczny powinieneś wybrać. Social media mają różną specyfikę, dlatego warto to przemyśleć.
Jeśli w twojej branży tworzysz coś pięknego, coś ciekawego czy coś, co można wizualnie przedstawić, najlepiej sprawdza się Instagram lub Pinterest. Możesz tam wstawiać zdjęcia, filmiki i kompilacje, które będą inspiracją dla innych. Przy okazji będziesz mógł pokazać, co umiesz. Profil na Facebooku przyda się, jeśli prowadzisz sklep internetowy lub bloga firmowego i chcesz odsyłać do niego linkami.
Dostarczaj ciekawych treści
Oczywiście nadal najlepszym sposobem jest sprawienie, by ludzie sami chętnie udostępniali tworzone przez ciebie treści. Dlatego należy zadbać o to, by wszystko, co wstawiasz na swoje profile w mediach społecznościowych było naprawdę wartościowe. W jakim znaczeniu tego słowa?
Takie, które podoba się użytkownikom. Powinno wzbudzać emocje i angażować. Może to być świetnie przygotowany, merytoryczny tekst, albo ciekawe zestawienia twoich produktów. A może śmieszne memy? Są branże, w których to naprawdę dobrze się sprawdza, a poczuciem humoru naprawdę można bardzo, bardzo wiele wygrać.
Zadbaj o wizerunek swojej marki
Social media to także miejsce, gdzie możesz się zaprezentować z najlepszej strony: jako dbający o środowisko, jako specjalista i ekspert w swojej dziedzinie, jako marka dbająca o relacje z klientami. Sposób, w jaki będziesz kreować swoją markę powinien być określony i zaplanowany wcześniej.
Jeśli nie wiesz jak to zrobić, nie wahaj się nawiązać współpracy z profesjonalistami. W social mediach możesz zdobyć bardzo wiele, ale nieumiejętnie prowadzonym profilem możesz także bardzo wiele stracić. Dlatego warto dołożyć wszelkich starań, by nazwa twojej firmy była kojarzona jedynie pozytywnie. Social media master pomoże ci to zaplanować i konsekwentnie przeprowadzić.
A social nie odchodzi poza do lamusa?
Jeśli firma naciska, żeby prowadzić social media, ale zaniedbuje inne formy marketingu, to same sociale nie wpłyną na jej sukces. To jeden z elementów sukcesu, ale sam nic nie znaczy. Trzeba prowadzić zintegrowane działania marketingowe, a nie wybiórcze narzędzia.