Osoby prowadzące własną działalność, coraz częściej poszukują nowych kanałów do jej promocji. W marketingu internetowym tkwi bardzo duży potencjał, a czasami nie trzeba nawet wydawać przysłowiowej złotówki, by móc dotrzeć ze swoim przekazem do potencjalnej grupy odbiorców. Jak to możliwe? Otóż jeżeli wiemy np. jak promować się na LinkedIn, to z łatwością osiągniemy sukces.
Czy LinkedIn to w ogóle dobre miejsce do działań promocyjnych?
LinkedIn to jedna z gałęzi social media, z której w Polsce korzysta kilka milionów użytkowników. Platforma ta pozwala na zaprezentowanie własnej marki oraz budowanie relacji, co w gruncie rzeczy jest domeną wszystkich mediów społecznościowych. Marketing na LinkedIn, aby był skuteczny, musi bardzo mocno opierać się na trzech, podstawowych filarach:
- poprawie widoczności strony,
- rozbudowie sieci kontaktów oraz systematyczności w aktywności,
- nieszablonowości i oryginalności.
To, co odróżnia nas od innych to bez wątpienia duży atut, ale nie możemy zapominać także o tym, że aby promować się na LinkedIn, potrzebne jest właściwe targetowanie.
Firmy również mogą promować się na LinkedIn
Na LinkedIn można założyć dwa rodzaje profili: profil prywatny oraz profil firmowy. Marka firmowa w odróżnieniu od tej osobistej nie wymaga aż tak długiego procesu, aby powołać ją do życia. Niemniej jednak także ona wymaga spójnych, przemyślanych i konsekwentnych działań. Jeżeli przyjrzymy się bliżej LinkedIn, to z pewnością zauważymy, że jest on raczej zdominowany przez osoby prywatne. Koniec końców platforma ta pokazuje, że interesy robi się z człowiekiem i nieco ociepla wizerunek każdej marki, za którą zwyczajnie kryje się drugi człowiek z własnymi wartościami i przekonaniami…
Kilka kroków do skutecznej promocji marki
Po założeniu profilu, pierwszym, co rzuca się w oczy jest przejrzystość danych oraz wyrazisty nagłówek i czytelne zdjęcie profilowe. Żeby jednak to wszystko było widoczne dla osób z zewnątrz, które nie mają jeszcze konta na tym profilu, nasz profil musi stać się jednocześnie profilem publicznym. To poprawi także jego widoczność w wyszukiwarce. W ten sposób potencjalni odbiorcy szybciej znajdą nas w sieci. Profesjonalnie uzupełniony profil z kolei, da im dostęp do podstawowych informacjach o nas i przybliży do podjęcia decyzji… Co jeszcze wpływa na promocję marki na LinkedIn?
Każda opinia, komentarz czy polecenie pozostawione na profilu to doskonała forma reklamy i jasny sygnał dla innych. Budując sieć kontaktów, spróbujmy, jak najwięcej dowiedzieć się o grupie docelowej. Publikowanie treści zgodnych z zainteresowaniami odbiorców, oryginalnych i ciekawych to najlepszy sposób na to, by zwiększyć swój zasięg i zaangażować użytkowników do budowania relacji. Profil na LinkedIn, zresztą jak każdy inny w mediach społecznościowych, powinien być na bieżąco aktualizowany. Być może znajduje się na nim dużo niepotrzebnych treści, które zakłócają przekaz marketingowy? Regularne przeglądanie zawartości profilu, pozwoli tego uniknąć. Ciekawy nagłówek to kolejny sposób na przyciągnięcie nowych odbiorców i lepsza widoczność w sieci.
Zadbajmy o to, by promować się na LinkedIn przy wykorzystaniu innych kanałów
Nie musimy od razu posiadać strony internetowej, by móc w ogóle zaistnieć w sieci, czego doskonałym przykładem jest właśnie LinkedIn. Każdy dodatkowy kanał, podwoi nasze szanse na dotarcie do klientów, a także pozwoli zaprezentować się z nieco innej strony. Ciekawym rozwiązaniem jest także możliwość prowadzenia swego rodzaju bloga na LinkedIn. Opublikowane artykuły mogą poprawić naszą pozycję w wyszukiwarce, a w ich treść można subtelnie wpleść zachęcenie do działania.
Jak skutecznie promować się na LinkedIn — podsumowanie
LinkedIn to doskonałe miejsce do promocji marki osobistej, a także pokazanie ludzkiego charakteru marki firmowej. Ta platforma jest równie popularna w Polsce, jak Instagram czy Facebook, stąd nic dziwnego, że cieszy się dużym zainteresowaniem, jeśli chodzi o możliwości marketingowe. Odpowiednio wykorzystane mogą pomóc nam nie tylko promować się na LinkedIn, ale także zaistnieć w danej branży i zyskać nowe grono odbiorców.
Najnowsze komentarze