Jak robić content marketing? Kilka cech dobrego contentu

Content marketing zdaje się być coraz bardziej popularny. Ba, pojawiają się wręcz głosy, że staje się jedną z najważniejszych strategii marketingowych w sieci. Ideą tej metody jest tworzenie wartościowych treści, takich, które będą najbardziej cenne dla odbiorców. Tym samym zwracają uwagę czytelników i sprawiają, że nazwa twojej marki (lub oferowane przez ciebie produkty czy usługi) zapada im w pamięć w pozytywnym kontekście.

Tyle teoria, w praktyce samo tworzenie wartościowych treści nie do końca się sprawdza. Dlaczego? Kontent musi być nie tylko wartościowy na poziomie merytorycznym. Musi także być chętnie czytany, udostępniany. Podpowiadamy, jakie cechy musi mieć kontent, by był dobry.

Konkretny i merytoryczny

Czytelnicy za najbardziej wartościową uważają treść, która jest bardzo konkretna. Wpisując zapytanie w wyszukiwarce oczekują konkretnych odpowiedzi na swój problem. Chcą dowiedzieć się dokładnie, jak coś wykonać lub czym się kierować podczas zakupu.

Dlatego najbardziej cenne są te treści, które zawierają jasne odpowiedzi na wszystkie podstawowe pytania. Z tego właśnie względu świetnie sprawdzają się poradniki i webinary, a także filmy z instrukcjami i DYI. Osoba tworząca treść powinna być świetnie merytorycznie przygotowana. Dzięki temu będzie kojarzony jako autorytet w swojej dziedzinie.

Działający na emocje

Już w latach 80-90. neuropsychologowie zauważyli, że to, co pobudza nasze emocje jest lepiej zapamiętywane przez nasz mózg. Najnowsze badania z tej dziedziny to oczywiście potwierdzają. Duża część działań marketingowych – zaczynając od reklam telewizyjnych, poprzez banery na ulicach aż do content marketingu w sieci kończąc – wykorzystuje tą zależność.

Wzbudzanie emocji to sposób na wbicie się w pamięć potencjalnych klientów, a także na ocieplenie wizerunku. Dobra treść to taka, która działa na emocje. Wzrusza, bawi, wzbudza kontrowersje lub złość.

Wiarygodny

To, co przekazujemy powinno być czymś poparte. Może to być oczywiście odwołanie do źródła lub po prostu wsparcie twoją marką i autorytetem specjalisty w konkretnej dziedzinie. Warto swoim potencjalnym klientom pokazać się jako ekspert – opowiedzieć o swoim doświadczeniu, wykształceniu, o tym, jak długo działa firma.

To wzbudza zaufanie i sprawia, że to, co mówisz jest odbierane jako wiarygodne. Zaufanie odbiorców jest obecnie najważniejszą walutą. A odpowiednio przeprowadzona strategia content marketingowa może pomóc je zbudować.

Zaskakujący

Codziennie w sieci trafia do nas tyle treści, że większości z nich w ogóle nie zauważamy. Przyciąga nas tylko to, co jest zaskakujące: tytuł, kontrowersyjna teza, nagłówek, ciekawe, wyróżniające się zdjęcie. I nie chodzi o to, żeby szokować, lecz żeby stworzyć taką treść, która zafascynuje innych.

Nawet najprostsze rzeczy można podrasować ciekawym sposobem ujęcia. Wystarczy trochę kreatywności i myślenia na przekór.

Wyszukiwalny

Czasami SEO i content marketing nie idą w parze. Ale czasami powinny. Co z tego, jeśli stworzysz wspaniałe, wartościowe treści, jeśli… nikt ich nie zobaczy? A tak będzie, jeśli twoja strona nie będzie pojawiała się wysoko w wyszukiwarce, na najwyższych miejscach. Dlatego warto zadbać o optymalizację strony, na której umieszczasz swoje treści.

Warto także wprowadzić do treści słowa kluczowe, zwłaszcza frazy z „długiego ogona”. Nie zapomnij o meta opisach do zdjęć i grafik. Tylko jeśli pojawisz się wysoko w wyszukiwarce, odbiorcy będą mogli do ciebie dotrzeć.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]