Nie ulega wątpliwości, że prowadzenie profilu firmowego w social mediach przynosi bardzo wiele korzyści. To najłatwiejsza obecnie droga do pozyskania nowych klientów i stworzenia lepszej relacji z wcześniejszymi użytkownikami. Sam profil w SM nie gwarantuje jednak sukcesu. Ważny jest także sposób jego zarządzania.
Prowadzenie profilu firmowego w social mediach
Większość z nas prowadzi podwójne życie – to realne i to dziejące się na wirtualnych platformach. Popularność social mediów oczywiście od razu przyciągnęła uwagę marketingowców i mnóstwo firm – od największych graczy na rynku, do jednoosobowych działalności gospodarczych – zaczęło swoją przygodę w sieci.
Faktycznie, profil na Facebooku, Instagramie czy Pintereście to możliwość wypromowania swojej firmy. I to nie byle jaka – każda z tych platform to miliony, jeśli nie miliardy użytkowników, a ty możesz dotrzeć do nich wszystkich. Na dodatek algorytmy pozwalają ci na targetowanie swoich reklam i postów, tak by były one wyświetlane tylko tym osobom, które mogą zainteresować się twoją działalnością. To mnóstwo możliwości. Nie ma jednej recepty na idealny profil w SM. Wszystko zależy od branży, sposobu działania twojej firmy. Jednak jest kilka uniwersalnych porad, które możemy ci podpowiedzieć.
-
Działaj według ustalonego grafiku
Wcześniej ustal grafik postów. To bardzo ważne, by ukazywały się one regularnie. Zazwyczaj jest tak, że na początku zapalamy się do nowych rzeczy, a potem zaczyna brakować nam pomysłu i się zniechęcamy. Przygotowanie grafiku może temu zapobiec. Warto założyć, że będziesz mieć mniej czasu i zaplanować mniej postów tygodniowo, niż ci się wydaje, że jesteś w stanie zrobić.
-
Postaraj się wzbudzać zainteresowanie
Komentarze są cenniejsze niż polubienia! Zapamiętaj to na zawsze. Komentarze wymagają więcej czasu niż kliknięcie przycisku „lubię to”. Dlatego jeśli pojawi się ich pod twoim postem więcej, będzie to oznaczało, że twoi użytkownicy się angażują. A dla algorymów Facebooka czy innych mediów społecznościowych jest to oznaka, że udostępniane przez ciebie treści są bardziej wartościowe. Dlatego będą bardziej promowane – dłużej będą się wyświetlać na tablicach.
Jest wiele sposobów na to, by wzbudzić zainteresowanie użytkowników SM. Są to przede wszystkim różnego rodzaju obrazki i infografiki, ale nie tylko. To także takie elementy jak virale, wartościowe treści czy po prostu bardzo dobrze napisane zajawki. Pytanie lub kontrowersyjne zdanie w leadzie jak najbardziej się sprawdzi.
-
Dowiedz się czegoś o swoich fanach
W social mediach znajdują się narzędzia, dzięki którym możesz dowiedzieć się czegoś o osobach, które lubią twój profil. Możesz się dowiedzieć, w jakim są wieku, jaka płeć przeważa, skąd pochodzą. To ważne dane, które możesz wykorzystać. Twórz treści, które będą najbardziej interesujące i przydatne właśnie dla tych osób. Dodatkowo takie informacje pomogą ci przy targetowaniu reklam.
-
Wysłuchaj swoich klientów
Prowadzenie profilu w Social Mediach ma tę zaletę, że jest to najprostsza droga do kontaktu z twoimi klientami. Poprzez wiadomości i komentarze możesz dostać informację zwrotną o jakości twoich usług czy produktów. Możesz także za pomocą SM przedstawić swoim fanom nowe pomysły na rozwój. Reakcje w komentarzach będą bezcenne. Jeśli wsłuchasz się w głosy swoich klientów, łatwiej ci będzie zarządzać profilem firmowym.
-
Rób konkursy
Jest bardzo wiele sposobów na zaangażowanie fanów do komentowania i pisania do ciebie na FB. A konkursy zdecydowanie należą do tych najważniejszych. To świetny sposób i na ocieplenie wizerunku, i na przyciągnięcie nowych followersów. Nawet drobne nagrody przyciągają nowych użytkowników i wzbudzają zaintersowanie. Jednak pamiętaj – konkursy muszą być dobrze opisane i mieć tak skonstruowany regulamin, by ten nie naruszał prawa i ustaw związanych z grami losowymi.
-
Zaufaj specjaliście
Jeśli nie masz czasu na prowadzenie SM i odpowiadanie na pytania fanów, lepiej sceduj te obowiązki na kogoś innego. Najlepiej na kogoś, kto się naprawdę na tym zna. Dobrze poprowadzonym profilem w mediach społecznościowych możesz naprawdę wiele wygrać. Ale wymaga tozaangażowania, elastyczności, a przede wszystkim czasu. W tym przypadku naprawdę warto zaufać specjaliście.
Najnowsze komentarze