Internet to niezwykle perspektywiczna przestrzeń do działań reklamowych umożliwiająca stosowanie różnorodnych i ściśle personalizowanych form promocji. Sieć wirtualna może być też doskonałym miejscem budowania i poprawy wizerunku brandu. Zastanawiacie się, jak to zrobić dobrze i skutecznie? Mamy dla Was kilka cennych wskazówek.
Jak poprawić wizerunek firmy w Internecie?
Nie ma firmy, które nie posiadają negatywnych opinii, są jedynie takie, które wrogie komentarze usuwają. Nawet najlepiej prosperująca firma narażona jest na niezadowolenia klienta, który w Internecie chętnie da upust swojej frustracji. Istnieje też zagrożenie falą hejtu z inicjatywy nieuczciwej konkurencji. Jak poprawić wizerunek firmy w sytuacji, kiedy na skutek splotu niefortunnych zdarzeń został on nadszarpnięty? Przede wszystkim powinniśmy postawić na monitoring mediów, który pozwoli nam na kontrolę tego co i w jaki sposób mówi się o nas o nas w Internecie.
Poza tym warto zatrudnić eRzecznika, który stanie się oficjalnym reprezentantem brandu wypowiadającym się w imieniu marki również w sytuacjach kryzysowych. Działania wizerunkowe dobrze jest oddać w ręce profesjonalnej agencji PR. Będzie ona nie tylko skutecznie działała w czasie sytuacji awaryjnych, ale stanie się również osobą budującą relację z klientami oraz podnoszącą prestiż firmy.
Jak budować wizerunek firmy w sieci?
Możliwości działań kryzysowych jest kilka, a jak w ogóle zacząć proces budowania wizerunku? Przede wszystkim warto umożliwić klientom dzielenie się opiniami na temat naszej oferty, powinniśmy wdrożyć więc system opinii i komentowania. Ponadto istotne jest publikowanie tekstów eksperckich w formie blogów, video lub wpisów w social mediach. Dzięki temu zyskamy zaufanie w oczach odbiorców. Na wizerunek składa się szereg różnych czynników. Są to również działania CSR oraz sposób postrzegania firmy, jako pracodawcy, powinniśmy więc zadbać również o te dwie sfery działalności.
Najnowsze komentarze