Instagram, czyli promocja przez zdjęcia

Instagram jest obecnie jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych. Kiedyś był on używany głównie do tworzenia ciekawych treści i dzielenia się swoimi wspomnieniami z innymi użytkownikami tego serwisu.
Obecnie jest to bardzo dobry sposób na prowadzenie kampanii marketingowej, w ramach której przedsiębiorstwo będzie w stanie pozyskać nowych klientów, a także zbudować pozytywny wizerunek. Instagram to portal społecznościowy, który w tym zakresie daje bardzo duże pole do popisu.
Dzięki niemu można publikować atrakcyjne zdjęcia swoich produktów, opisywać je, a także portal ten daje możliwość użytkownikom do komentowania, lajkowania i udostępniania takich postów. Jest to więc idealny sposób na promocję dla takich przedsiębiorstw jak salony kosmetyczne, siłownie oraz wiele wiele innych.
czym jest Instagram

Instagram, czyli promocja przez zdjęcia

Instagram jest serwisem społecznościowym, którego idea jest bardzo prosta, ponieważ polega ona na publikowaniu zdjęć oraz filmów, które mają kształt kwadratu i to właśnie to wyróżnia portal ten na tle innych serwisów. Kiedyś był on używany głównie do dzielenia się wspomnieniami natomiast dzisiaj jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów na promocję marki w mediach społecznościowych. Dzięki niemu można w szybki i łatwy sposób docierać do klientów i pokazywać im swoje produkty bądź usługi.
Przez to, że posiada on duże grono użytkowników, organizacje mają szansę docierać do swoich potencjalnych klientów. Jak pokazują różne badania użytkownicy spędzają na Instagramie około 30 minut dziennie. Na Instagramie publikowane są zdjęcia i to właśnie za ich pośrednictwem przedsiębiorstwa promują swoje biznesy, muszą więc być one bardzo atrakcyjne i przykuwające uwagę, aby firma wyróżniła się na tle innych konkurencyjnych organizacji.
Format Instagrama jest skupiony właśnie na zdjęciach, dlatego też idealnie sprawdzi się on dla przedsiębiorstw, które chcą w wizualny sposób przedstawiać i promować swoją organizację. Tworzone treści muszą być unikatowe i profesjonalne tylko wtedy takie działania będą przynosiły zadowalające efekty.

W jaki sposób prowadzić konto na Instagramie?

Odpowiadając na to pytanie należy podkreślić, że promocja w tym serwisie przede wszystkim powinna być systematyczna. Bez tej systematyczności firma nie będzie mogła odnosić sukcesów.
Wrzucenie postu raz na jakiś czas, na pewno nie przyniesie takich efektów na jakie oczekuje przedsiębiorstwo. Co więcej Instagram opiera się na zdjęciach, dlatego też liczy się tutaj głównie estetyka i konsekwencja w działaniu. Aby móc to zrobić konieczne jest dokładne zaplanowanie publikowanych postów, tak aby pasowały one do siebie nie tylko, tematyką, ale także wyglądem.
Feed firmowego Instagrama powinien być spójny i przyciągający uwagę użytkownika, dzięki temu organizacja zwiększy swoją szansę na zakup produktu bądź usługi przez jej potencjalnego klienta.
do czego służy Instagram

Jak zdobyć nowych klientów w social mediach?

Jak pozyskiwać klientów w mediach społecznościowych? Można to robić na wiele sposobów kilka z nich zostało wymienionych poniżej:
  • przede wszystkim buduj relacje z klientem – media społecznościowe dają możliwość firmom na rozmowę ze swoimi klientami. Ta możliwość dialogu może okazać się dla biznesów bardzo cenna. Dzięki temu firmy mogą pozyskiwać feedback od swoich odbiorców, który będzie dostarczał im wielu informacji na temat potencjalnego klienta.Co więcej dialog taki skraca dystans pomiędzy konsumentem, a marką. Kiedy klient da feedback marce wówczas będzie ona mogła poznać jego potrzeby i wymagania. Ważne jest jednak, aby aktywnie odpowiadać na pytania klientów i rozwiewać wszystkie ich wątpliwości.
  • twórz wartościowe treści – kolejnym ważnym krokiem będzie oczywiście publikowanie materiałów, które będą merytoryczne i dostarczające korzyści odbiorcy. Klient odwiedza twój profil w celu pozyskania interesujących go informacji. Dlatego też ważne jest, aby firma była w stanie mu je dostarczyć.
  • wykorzystaj remarketing – remarketing jest to docieranie do odbiorców, którzy już wcześniej byli zainteresowani firmą, jednak z nieznanych przyczyn zrezygnowali oni z jakiejkolwiek interakcji. Dzięki remarketingowi możliwe jest wyświetlanie reklam właśnie takim osobom. Dzięki temu będą oni ponownie mogli zastanowić się nad podjęciem decyzji o zakupie.
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]