Jakie korzyści może dawać reklama na Facebooku? Reklama w Internecie jest najpopularniejszą formą wykorzystywaną przez firmy do informowania o swoim produkcie, usłudze lub marce, swoich odbiorców. Nic dziwnego, przecież to właśnie tam są oni najczęściej obecni. Głównym miejscem do komunikacji i poznania swojej grupy docelowej są media społecznościowe. To właśnie w nich ludzie publikują dużą część swojego życia. A marki mogą pozyskiwać w nich cenne informacje na temat zachowań, potrzeb i wymagań swoich potencjalnych klientów. Jeśli już mowa o social mediach to mowa o Facebooku. To medium społecznościowe obecnie służy firmom również do reklamowania swoich produktów i usług. Co daje reklama na Facebooku firmom? Poniżej odpowiedź na to pytanie.
Czym jest Facebook?
Facebook jest obecnie profesjonalną platformą marketingową. Jego pierwotnym celem było jednoczenie ludzi i ułatwianie im utrzymywania kontaktu, teraz ma bardzo mocno ugruntowaną pozycję i praktycznie nie ma branży, która nie korzystałaby z Facebooka. Jeżeli chodzi o treści publikowane na Facebooku bardzo dużą rolę odgrywa tutaj jego algorytm. Jego działanie polega na analizowaniu aktywności użytkowników i dzięki temu możliwe jest dopasowanie do nich określonych treści. Mocno rozwija się również social selling, czyli wykorzystywanie mediów społecznościowych w celach reklamowych i docieranie do mocno sprecyzowanej grupy docelowej. Prawda jest taka, że użytkownicy Facebooka najbardziej interesują się stronami, które dotyczą określonego tematu.
Jakie korzyści może dać firmie reklama na Facebooku?
Jak pewnie każdy użytkownik Facebooka wie, reklam na nim nie brakuje. Jest ich bardzo dużo co czasami może już nawet przytłaczać, jednak mimo to większość firm nadal decyduje się na tę formę promocji. Jakie korzyści może dać firmie reklama na Facebooku?
- Możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców – bardzo dużą zaletą jaką posiada reklama na Facebooku jest fakt, że dzięki niej można dotrzeć do bardzo dużej ilości odbiorców. Niewiele jest osób, które nie korzystałyby z tego serwisu. Ta ogromna społeczność, jaka zgromadzona została na Facebooku, daje duże pole do popisu firmom. Serwis ten w pewien sposób mobilizuje użytkowników do wchodzenia
w interakcje z różnymi postami. Dzięki temu można uzyskać wiele cennych informacji na temat tego co dany użytkownik lubi, co go interesuje i tak dalej. - Tania forma reklamy – reklama na Facebooku jest relatywnie tania w porównaniu do innych. Oczywiście reklamowanie się w Internecie do najtańszych nie należy, jednak na tle innych sposobów promocji swoich dóbr, to Facebook wypada najkorzystniej. Za około 100 złotych można dotrzeć do 3 000 odbiorców, to całkiem niezły wynik, który zachęca do skorzystania z tej formy promocji.
- Efekty widoczne są szybko – reklama na Facebooku ma to do siebie, że dociera do odbiorców niemal natychmiastowo. Oczywiście jest to jej dużym plusem, ponieważ efekty też będą widoczne bardzo szybko. Bardzo korzystny jest to sposób dla marek, które jeszcze nie zbudowały swojej pozycji i nie zgromadziły odpowiedniej ilości odbiorców. Wówczas mając jakąś konkretną akcję promocyjną możliwe jest szybkie dotarcie z informacją do potencjalnych klientów.
- Reklamę na Facebooku można wykorzystać w każdym momencie – reklama na Facebooku ma kolejną dużą zaletę, można z niej skorzystać wtedy, gdy jest na nią budżet. To bardzo duży plus, ponieważ często jest tak, że reklamy są abonamentowe, czyli trzeba płacić określoną kwotę każdego miesiąca. Natomiast na Facebooku reklama może być uruchamiana w momencie, gdy jest potrzebna i środki finansowe na nią pozwalają.
- Możliwość sprawdzania statystyk – dzięki reklamie na Facebooku można uzyskać wiele cennych informacji o swoich klientach. O tym co podoba im się bardziej, a co mniej oraz jakie działania przynoszą zamierzone efekty, a z których lepiej będzie zrezygnować.
Podsumowując reklama na Facebooku przynosi wiele korzyści firmom, które się na nią zdecydowały. Pozwala szybko dotrzeć do potencjalnych klientów, jest relatywnie tania w porównaniu do innych form, daje wgląd do statystyk, które dostarczają cennych informacji. Trzeba więc przyznać, że wszystkie te zalety czynią tę platformę bardzo przystępną, nie tylko dla dużych firm, ale i dla tych lokalnych.
Najnowsze komentarze